Indkøb

Gymnasiefællesskabets Indkøbsafdeling bistår gymnasieskolerne med administrativ bistand og sagsbehandling, strategisk indkøb, aftale- og kontraktopfølgning og rådgivning inden for Indkøbs- og udbudsområdet, serviceaftaler og kontrakter mv. Afdelingen skal medvirke til Professionalisering og systematisk samarbejde om indkøb og udbud af forskellige varer og tjenesteydelser med gode resultater, stordriftsfordele og rationaliseringsgevinster til følge. Pr. 1. januar 2019 er 22 gymnasier på Sjælland og Fyn tilsluttet det fælles indkøbssamarbejde.

  • Kontraktopfølgning
  • Kvalitetssikring af nye og bestående kontrakter
  • Projektledelse i forhold til eksekvering af udbud og indgåelse af indkøbsaftaler og anskaffelsesopgaver
  • Kortlægning af skolernes indkøb og aftaler
  • Benchmarking
  • Sparring, rådgivning og viden om rammeaftaler og relevante regler.
  • Udvikling og optimering af interne indkøbsprocesser

Indkøb og udbud planlægges i tæt samarbejde med den enkelte skole og samarbejdspartnere. Eksterne rådgivende konsulenter inddrages efter behov, og hvor det er økonomisk hensigtsmæssigt.
Gymnasiefællesskabet samarbejder desuden med andre indkøbsfællesskaber omkring indkøbsaftaler og udbud.

Indkøbsafdelingen kan kontaktes direkte ved henvendelse til:

Indkøbschef Heid Povlsen
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Tlf.: 4114 6115