Løn & Bogholderi

Fællesskabets Løn og bogholderi varetager i dag løn- og personaleadministration for 24 gymnasieskoler og for to administrative fællesskaber hhv. IT-Centerfyn og Gymnasiefællesskabet. I øjeblikket varetager afdelingen lønudbetalinger til ca. 3.800 medarbejdere om året, svarende til årlige lønomkostninger på en lille milliard kr. Derudover bistår afdelingen skolerne med en række personaleadministrative opgaver, herunder

- Udarbejdelse af ansættelsesbreve
- Beregning af løn- og jubilæumsanciennitet.
- Håndtering og indhentning af refusioner i forbindelse med barsel, sygdom mv,
- Beregning af feriedifferencer og ferietræk
- Bistand og/eller håndtering af lønafstemningsopgaver

Afdelingen håndterer kreditorbogholderi for 15 gymnasieskoler i tæt samarbejde med skolernes administrationer samt debitor- og kreditorbogholderi i samarbejde med værtsinstitutionens økonomifunktion. Afdelingen administrerer omkring ca. 24.000 fakturaer årligt.

Følgende skoler deltager i løn- og personalesamarbejdet: Allerød Gymnasium, Aurehøj Gymnasium, Roskilde Gymnasium, Roskilde Katedralskole, Himmelev Gymnasium, Greve Gymnasium, Solrød Gymnasium, Køge Gymnasium, Rungsted Gymnasium, Borupgaard Gymnasium, Ørestad Gymnasium, Nyborg Gymnasium, Nordfyn Gymnasium, Sct. Knuds Gymnasium (inkl. ITC Fyn), Gladsaxe Gymnasium, Virum Gymnasium, Frederiksværk Gymnasium, Espergærde Gymnasium, Rysensteen Gymnasium, Tårnby Gymnasium, Helsingør Gymnasium, Gefion Gymnasium og Gentofte HF.

Følgende skoler deltager i bogholderisamarbejdet: Roskilde Gymnasium, Roskilde Katedralskole, Greve Gymnasium, Solrød Gymnasium, Køge Gymnasium, Borupgaard Gymnasium, Ørestad Gymnasium, Allerød Gymnasium, Gladsaxe Gymnasium, Virum Gymnasium, Rungsted Gymnasium, Frederiksværk Gymnasium, Espergærde Gymnasium, Tårnby Gymnasium og Gefion Gymnasium.