Årshjul for administration af censorbanken

Juni
I juni måned vil alle skoler modtage en e-mail fra Gymnasiefællesskabet, vedhæftet et elektronisk indberetningssskema, som skolerne skal udfylde og returnere. I mailen vil vi samtidig minde om principperne for ordningen og deadline for, hvornår skolerne senest skal returnere oplysningerne.

September

Senest den 15. september skal skolerne returnere det elektronisk indberetningsskema.

Umiddelbart efter den 15. september igangsættes evt. rykkerprocedure.

Oktober - november

Sagsbehandling af skolernes indberetning.

For at sikre, at retningslinjerne følges, vil 10-15 % af skolernes indberetninger blive udtaget til gennemsyn. Skolerne vil blive bedt om at sende dokumentation, bilag mv.

Efter endt sagsbehandling beregnes en samlet og individuel opgørelse og afregning.

December - januar

Revision af administration af censorbanken.

Når opgørelsen har fundet sted (ultimo december), sender censorbanken en opgørelse til hver enkelt skole med en oversigt over skolens egne tal. Heraf fremgår det også, om skolen skal have penge tilbage, eller om skolen skal indbetale til ordningen.

Alle skoler, der skal betale, får tilsendt en faktura, som skal betales straks. Efter to uger igangsættes evt. rykkerprocedure.

Først når alle skoler har indbetalt til censorbanken, igangsættes udbetalingsprocedure til de skoler, som har penge til gode.

Februar - april

Afholder Danske Gymnasier, den nedsatte ekspertgruppe og Gymnasiefællesskabet en evaluering af ordningen og administrationen af censorbanken.

Løbende vejledning og dialog med skolerne. Spørgsmål kan mailes til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

BUVM: Den administrative prøvekalender kan ses her.